Інформує Бориспільське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області

Золочівської сільської ради

Управління соцстраху Київщини нарахувало 4 млн гривень допомог за лікарняними через профхвороби і травми

У січні – квітні 2021 року управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області прийняло на фінансування лікарняні листки, видані в разі тимчасової непрацездатності, яка настала внаслідок нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань, на суму 4 млн гривень. Допомоги нараховано для 482 застрахованих осіб.

Зокрема, допомогу по тимчасовій непрацездатності через гостре професійне захворювання на COVID-19 призначено для 420 медиків на суму 2,7 млн гривень.

Нагадаємо, розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності, пов’язаній з виробництвом, складає 100% середнього доходу та фінансується ФССУ, починаючи з шостого дня непрацездатності (перші п’ять днів оплачує роботодавець). Розмір допомоги для потерпілих не залежить від тривалості страхового стажу.

Підставою для надання допомоги по тимчасовій непрацездатності, пов’язаній з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням, є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності та наявність акта розслідування нещасного випадку, пов’язаного з виробництвом, або акта розслідування хронічного професійного захворювання (отруєння).

Управління соцстраху Київщини направило 186,9 тис гривень на щомісячні виплати для 12 медиків і їх родин

Працівники закладів охорони здоров’я, які внаслідок гострої професійної хвороби на COVID-19 отримали стійку втрату працездатності, зокрема, інвалідність, отримують від Фонду соціального страхування України щомісячні страхові виплати. Також зазначені виплати фінансуються для осіб, які перебували на утриманні медичних працівників у разі їх смерті.

Такі виплати щомісяця фінансуються для медичного працівника упродовж усього його життя або до повного відновлення здоров’я. Їх розмір в обсязі 100% компенсує потерпілому втрачений заробіток відповідно до встановленого МСЕК ступеня втрати працездатності.

Станом на сьогодні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області здійснює щомісячні страхові виплати для 4 медичних працівників. Також щомісячні страхові виплати отримують 8 утриманців у разі смерті медичного працівника.

Загалом з січня по квітень 2021 року обласне управління нарахувало щомісячні страхові виплати для потерпілих медиків або членів їх сімей у разі смерті потерпілих на загальну суму 186,9 тис. гривень. З них на щомісячні виплати для працівників закладів охорони здоров’я – 48,5 тис. гривень, для осіб, які перебували на утриманні померлих медичних працівників, – 138,4 тис гривень.

Щомісячна страхова виплата для одного медика від управління складає від 710,79 грн до 14 тис. 502 грн. Розмір такої виплати залежить від ступеня втрати працездатності і середнього доходу, який потерпілий мав на момент настання страхового випадку.

Нагадаємо, окрім щомісячних страхових виплат, Фонд профінансував для зазначених осіб одноразові допомоги за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням і компенсував медичним працівникам втрачений за час лікування гострої професійної хвороби заробіток. Для медичних працівників, яким було встановлено інвалідність, або для їх родин у разі смерті медика, Фондом також було профінансовано одноразові страхові виплати за кошти державного бюджету відповідно до ЗУ «Про захист населення від інфекційних хвороб».

Дитяче бачення охорони праці за допомогою пензлів та фарб

Сьогодні в управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області відбулося засідання конкурсного журі за результатами проведення конкурсу дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей», організованого в рамках інформаційно-просвітницької кампанії, приуроченої до відзначення в Україні Всесвітнього дня охорони праці. 

На конкурс, що проводився серед дітей та підлітків працівників суб’єктів господарювання Київської області, було представлено біля 120 дитячих малюнків.

Журі визначило переможців у двох вікових групах. Автори робіт, які зайняли призові місця у кожній групі: Коробко Марк, 9 років, м. Біла Церква, ЦПО «Соняшник», малюнок «Захистіть себе – захищаючи нас»; Прошко Крістіна, 5 років, м. Вишгород, ДНЗ «Ластівка», малюнок «Будь обережним»; Бугреєва Катя, 6 років і Бугреєва Діана, 9 років, м. Вишгород, Спеціалізована школа «Сузір’я», малюнок «Коло безпеки»; Горовенко Дана, 10 років і Горовенко Марта,10 років, м. Богуслав, Богуславський академічний ліцей №1, малюнок «Планета в небезпеці»; Губанова Олена, 12 років, м. Бровари, Студія образотворчого мистецтва «Вернісаж», малюнок «Пам’ятай про спецодяг»; Говорун Наталія, 10 років, с. Журавлиха Білоцерківського району, Журавлиський ЗЗСО-ЗДО, малюнок «Безпека життя».

Переможці конкурсу будуть нагороджені цінними подарунками, які їм будуть вручені в урочистій обстановці у відділеннях управління.

Частина дитячих малюнків розміщена на стенді «Охорона праці» в управлінні, де їх можуть оглянути всі охочі.

«Традиційно діти активно долучаються до участі в конкурсі та своїми творчими роботами блискуче передають високу значущість необхідності дотримання здорових і безпечних умов праці в різних галузях суспільного життя за допомогою пензлів та фарб, а також звертають увагу дорослих на необхідність чіткого дотримання культури безпеки праці та оцінювання ризиків, що супроводжують трудову діяльність. Обласне управління підтримує багаторічні традиції проведення цього конкурсу і популяризації превентивних заходів, спрямованих на запобігання нещасним випадкам на виробництві та професійним захворюванням та щиро висловлює подяку всім організаторам, учасникам конкурсу, їхнім батькам, вчителям за активну участь», – підсумував начальник відділу профілактики страхових випадків управління Олексій Савченко.

На Київщині проводяться зустрічі з лікарями медичних закладів та зі страховим активом установ, підприємств та організацій

З початку року по Україні зросла кількість виданих закладами охорони здоров’я лікарняних, на підставі яких страхувальниками надано заяви-розрахунки для здійснення фінансування матеріального забезпечення робочими органами Фонду. Також зросла і загальна кількість оплачених днів по тимчасовій непрацездатності.

Ріст числа листків і днів непрацездатності пов’язаний із сезонним підвищенням захворюваності на респіраторні хвороби, збільшенням потреби у догляді за хворими дітьми, ізоляцією від COVID-19 контактних осіб, а також безпосереднім захворюванням працівників на коронавірусну хворобу.

У зв’язку з цим, на Київщині проходять зустрічі з лікарями медичних закладів та зі страховим активом установ, підприємств та організацій з метою посилення контролю за обґрунтованістю видачі листків непрацездатності у закладах охорони здоров’я застрахованим особам та недопущення неправомірних витрат коштів Фонду на матеріальне забезпечення у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю

Так, протягом квітня цього року проведено 103 зустрічі зі страхувальниками та 39 – з лікарями медичних закладів області.

Найбільше зустрічей зі страхувальниками, в тому числі в режимі відеоконференцій, провели відділення у м. Біла Церква та Києво-Святошинське відділення, з медиками – Києво-Святошинське, Броварське та Ставищенське відділення.

Уряд виділив 400 млн гривень для виплати лікарняних і декретних допомог

Кабінет Міністрів України виділив 400 мільйонів гривень фінансової підтримки для здійснення Фондом соціального страхування України виплат за листками непрацездатності. Про це повідомила пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Відповідну постанову «Деякі питання виділення коштів для виплати застрахованим особам матеріального забезпечення за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності» Уряд затвердив сьогодні, 02 червня.

Після надходження на рахунок Фонду зазначені кошти будуть направлені на виплати допомог по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах.

Державна фінансова допомога дозволить скоротити строки фінансування матеріального забезпечення для застрахованих осіб та частково компенсує перевищення обсягів потреби у видатках Фонду над доходами, яке спостерігається у зв’язку із пандемією.

Нагадаємо, за перші чотири місяці 2021 року порівняно з тим же періодом 2020 року кількість прийнятих на оплату лікарняних листків зросла на 29,6%, потреба у видатках за ними – на 60,3%. Так, у січні–квітні Фонд прийняв на фінансування 1 мільйон 642 тисячі 355 листків непрацездатності на загальну суму понад 5,7 мільярда гривень.

Застраховані особи можуть відновити здоров’я на базі санаторно-курортних закладів після важкої хвороби, операції чи травми за кошти ФССУ

Реабілітаційне лікування на базі санаторно-курортних закладів дозволяє швидше відновитись після важких захворювань, операцій і травм, а в деяких випадках уберегти від настання первинної інвалідності. Про це інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Кожна застрахована (офіційно працевлаштована) особа, яка знаходиться в стаціонарі закладу охорони здоров’я, має можливість пройти курс такого лікування за кошти Фонду соціального страхування України. Пацієнти направляються на реабілітацію після закінчення гострого періоду захворювання та за наявності визначеної медичної потреби.

Отримати консультацію щодо можливості пройти відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів за кошти ФССУ застраховані особи можуть за телефонами: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975533 (оберіть відділення за територіальною ознакою).

Також до відповідальних осіб за телефонами вище можуть звертатись лікуючі лікарі, чиї пацієнти потребують продовження стаціонарного лікування на базі санаторно-курортних закладів.

Механізм отримання реабілітації за кошти Фонду:

– після надання висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я щодо необхідності реабілітації за певним профілем, лікувальний заклад повідомляє робочий орган Фонду про наявність на лікуванні особи, яка має покази для проходження відновного лікування;

– пацієнту надається перелік санаторіїв, які відповідають вимогам по профілю його хвороби, і він самостійно обирає санаторно-курортний заклад для проходження лікування;

– орган Фонду узгоджує з санаторієм наявність вільних місць і укладається тристоронній договір – між Фондом, санаторієм і хворим;

– застрахована особа направляється до санаторно-курортного закладу на відновне лікування зі стаціонару лікарні;

– на час реабілітації пацієнту продовжується лікарняний листок, за яким Фондом фінансується допомога по тимчасовій втраті працездатності, аби компенсувати працівнику втрачений за час лікування заробіток;

– після проходження реабілітації застрахованою особою підписується акт приймання-передачі наданих послуг.

Фонд соціального страхування України фінансує медичну реабілітацію за такими профілями:

– нейрореабілітація,

– м’язово-скелетна реабілітація,

– кардіо-пульмонарна реабілітація,

– медико-психологічна реабілітація учасників АТО,

– реабілітація після оперативних втручань на органах зору,

– реабілітація при порушенні перебігу вагітності,

– інша (соматична) реабілітація (після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої системи, жіночих статевих органах).

Як відбувається проходження е-лікарняного на підприємстві?

Поступово Україна переходить на автоматичне формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності. Перехідна модель триватиме з червня по серпень цього року, однак уже зараз багато роботодавців почнуть працювати з електронною версією звичних лікарняних. Е-лікарняні, як і паперові, є підставою для надання працівникам допомоги по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах.

Як відбувається проходження е-лікарняного на підприємстві для призначення матеріального забезпечення застрахованій особі? 

● Якщо щодо страхового випадку працівника сформують електронний медичний висновок замість видачі паперового лікарняного, на його підставі автоматично сформується е-лікарняний.

● Сповіщення про відкриття е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Портал електронних послуг: https://portal.pfu.gov.ua/ 

● Сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду у день його створення, однак підставою для надання матеріального забезпечення стане лише після закриття. А у випадку допомоги по вагітності та пологах – одразу після створення.

● На призначення працівнику матеріального забезпечення відведено не більше 10 календарних днів з дня закінчення періоду дії е-лікарняного.

● Е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді (за рішенням роботодавця).

● Кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за рахунок коштів роботодавця та Фонду соціального страхування України. Зазначена інформація (за бажанням або визначенням роботодавця) формується у паперовому вигляді або в електронному.

● Е-лікарняний, відомості щодо визначеного страхового стажу та кількості днів непрацездатності, що підлягають оплаті, передаються до комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства.

● Комісія із соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.

Положення про комісію: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958640.

● Рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства передає до підрозділу бухгалтерії підприємства, який нараховує матеріальне забезпечення.

● Бухгалтерією здійснюється розрахунок матеріального забезпечення на підставі е-лікарняного (за необхідності його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства. Даний розрахунок записується в електронному або паперовому вигляді (за рішенням роботодавця) та відображається в бухгалтерських проводках.

● Заповнюється заява-розрахунок та подається до відділення Фонду за місцем обліку.

Роз’яснення щодо заповнення заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення (загальне): http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/960180.

Щодо особливостей оформлення заяв-розрахунків за е-лікарняними: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975846.

● Подати заяву-розрахунок до ФССУ роботодавець має не пізніше 5 робочих днів з моменту прийняття рішення про призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженим).

● Якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати заяви-розрахунки окремо за кожним видом лікарняних. Про це повідомляє пресслужба виконавчої дирекції Фонду.

Як відбувається створення та оплата е-лікарняних?

Щороку українські лікарі видають понад 5 мільйонів листків непрацездатності. Однак після завершення перехідного етапу та повного переходу закладів охорони здоров’я на формування електронних медичних висновків, лікарняні формуватимуться автоматично! Про це повідомляє пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

А необґрунтоване нарахування допомог, які фінансуються за кошти Фонду соціального страхування України, відійде у минуле, адже впровадження е-лікарняних:

● унеможливить обіг фальсифікованих листків непрацездатності;

● упередить випадки зловживань у закладах охорони здоров’я при видачі листків непрацездатності;

● дозволить виключити суб’єктивні помилки при оформленні лікарняних;

● забезпечить лікарів достовірною інформацією згідно структурованих довідників з їх автоматичним оновленням.

На перехідний період до 01 вересня 2021 року створювати та вносити медичні висновки про тимчасову непрацездатність до Реєстру будуть окремі визначені заклади охорони здоров’я. Обіг паперових листків непрацездатності та призначення за ними матеріального забезпечення від ФССУ на цей період продовжуються. Слідкувати за станом фінансування, як і раніше, можна в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

Як будуть видаватись та оплачуватись е-лікарняні – у нашій інфографіці ⬇

В е-лікарняному оновились причини непрацездатності

Матеріальне забезпечення застрахованим особам по е-лікарняних необхідно оформлювати за формою заяви-розрахунку, врахувавши, що у е-лікарняного відсутня серія, але йому присвоюється унікальний номер, та в е-лікарняному оновились причини непрацездатності. У заявах-розрахунках по листках непрацездатності на паперових бланках коди причин непрацездатності залишаються без змін.

Причина непрацездатності – це відомості щодо страхового випадку, настання якого зумовило тимчасову непрацездатність, які містяться в записі про тимчасову непрацездатність. Визначення причини тимчасової непрацездатності відбувається в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі категорії медичного висновку. 

Причини непрацездатності бувають:

«1 – Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві»

«2 – Вагітність і пологи»

«3 – Необхідність догляду за хворою дитиною»

«4 – Необхідність догляду за хворим членом сім’ї»

«5 – Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною»

«6 – Карантин, встановлений відповідно до законодавства»

«7 – Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства»

«8 – Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу»

«9 – Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу» (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта)

«10 – Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2»

У разі наявності у медичному висновку відмітки про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта, причина непрацездатності «Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві» після завершення розслідування може бути змінена Фондом соціального страхування України на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини:

«11 – Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання»

«12 – Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві».

Нагадуємо, що випадки тимчасової непрацездатності оформлені паперовим листком непрацездатності та е-лікарняним є різними страховими випадками, тому роботодавець має подати заяви-розрахунки окремо за кожним видом лікарняних.

Форма додатка 1.1 заяви-розрахунку «І. Матеріальне забезпечення»

Форма додатка 1.3 заяви-розрахунку «ІІІ. Нарахування допомоги по тимчасовій непрацездатності внаслідок нещасного випадку або профзахворювання»

Посібник для наочного відображення інтеграції категорії медичних висновків про тимчасову непрацездатність в причину непрацездатності у е-лікарняному

Роботодавцям необхідно організувати оптимальнийрежим праці в умовах спеки

Останніми днями денна температура повітря досягла достатньо високої позначки, відтак, стало важливим відкоригувати час роботи працівників у спекотні дні.

Верхньою межею температури на постійних робочих місцях (де працівник проводить більше половини свого робочого часу або не менше 2-х годин поспіль), є температура +28 ºС.

Робота при температурі повітря більше +37 ºС відноситься до небезпечних (екстремальних). За цієї температури не рекомендується проведення робіт на відкритому повітрі.

Заходи з покращення мікрокліматичних умов можуть бути:

– влаштування жалюзі або світловідбиваючих плівок на засклених поверхнях;

– максимальне використання природної вентиляції;

– влаштування систем кондиціювання;

– використання спеціального одягу з натуральних тканин та засобів захисту.

В умовах підвищеної температури рекомендується допускати до роботи осіб не молодше 25 і не старше 40 років.

З метою профілактики зневоднення організму потрібно правильно дотримуватися питного режиму. Рекомендована температура питної води, напоїв, чаю від + 10 до + 15 ºС.

Компенсація втрату солей і мікроелементів, що виділяються з організму з потом, потрібно за рахунок вживання підсоленої води, мінеральної лужної води, молочнокислих напоїв (знежирене молоко, молочна сироватка), соків, вітамінізованих напоїв, киснево-білкових коктейлів.

При температурі повітря понад + 30 ºС і виконанні робіт середньої тяжкості, потрібно випивати не менше 0,5 л води на годину  (це приблизно одна склянка кожні 20 хвилин).

Також для підтримки імунітету і зниження інтоксикації організму фахівці радять вживати фрукти та овочі.

Проте всі ці заходи є недостатньо ефективними при роботах на відкритих майданчиках. Тому слід організувати раціональні режими праці та відпочинку.

Тривалість робіт при температурі більше + 28 ºС не повинна перевищувати від 4  до  5 годин за зміну. Необхідно змінити розпорядок робочого дня та перенести години роботи на ранковий або вечірній час, а тривалість регламентованих перерв повинна становити не менше 10% робочого часу на кожні 2 ºС перевищення. Під час таких перерв працівники повинні перебувати у приміщеннях з різницею температур повітря не більше 5 ºС. Це також слід враховувати працівникам, в приміщеннях яких встановлені кондиціонери.

Особливості організації роботи служби охорони праціна підприємстві

Робота служби охорони праці підприємства повинна здійснюватися відповідно до плану роботи та графіків обстежень, затверджених роботодавцем.

Робочі місця працівників служби охорони праці мають розміщуватись (як правило) в окремому приміщенні, забезпечуватись належною оргтехнікою, технічними засобами зв’язку і бути зручними для приймання відвідувачів.

Для проведення навчання, інструктажів, семінарів, лекцій, виставок може створюватись кабінет з охорони праці.

Роботодавець забезпечує стимулювання ефективної роботи працівників служби охорони праці.

Працівники служби охорони праці не можуть залучатися до виконання функцій і завдань, не передбачених Законом України «Про охорону праці», Типовим положенням про службу охорони праці, системою управління охороною праці на підприємстві.

Служба охорони праці взаємодіє з іншими структурними підрозділами, службами, фахівцями підприємства та представниками профспілки, а за її відсутності – з уповноваженими найманими працівниками особами з питань охорони праці.

80% заяв на фінансування лікарняних подаються в електронному вигляді

Більшість роботодавців вже перейшли на електронний документообіг з Фондом соціального страхування України – близько 80% заяв-розрахунків, на підставі яких фінансується матеріальне забезпечення, подаються до Фонду онлайн. Про це інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Електронний документообіг дозволяє пришвидшити подання заяв-розрахунків і повідомлень про виплату коштів застрахованим особам, а в період карантину – обмежити контакти для протидії поширенню коронавірусної інфекції.

Для подання до Фонду електронних документів із застосуванням електронного підпису/печатки страхувальники мають укласти відповідний договір – це можна зробити, звернувшись до відділень робочих органів виконавчої дирекції ФССУ.

● Контакти у розрізі регіонів: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493 

● Примірний договір: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/970830 

Нагадаємо, саме від дати отримання Фондом заяви-розрахунку залежить дата фінансування матеріального забезпечення застрахованим особам, зокрема, допомог по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах.

У разі подання документа в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису, роздрукована заява-розрахунок разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначались окремі виплати та матеріальне забезпечення, зберігається у страхувальника.

Можливість подання заяв-розрахунків і повідомлень про виплату коштів застрахованим особам в електронному вигляді була впроваджена з 01 жовтня 2018 року відповідно до постанови правління Фонду від 19.07.2018 №12.

Відмінності оформлення тимчасової непрацездатності у випадку е-лікарняних

В Україні триває перехідний період впровадження е-лікарняних. До формування медичних висновків, на підставі яких для застрахованих осіб автоматично формуються е-лікарняні, вже залучені лікарі понад 550 медичних закладів. Про це інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Е-лікарняні, як і паперові, є підставою для надання працівникам допомоги по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах від Фонду соціального страхування України.

Раніше ми розповідали, як саме процес призначення матеріального забезпечення від ФССУ за е-лікарняними змінився для працівників і роботодавців. Однак відмінності наявні також і в порядку оформлення тимчасової непрацездатності лікуючими лікарями. Про них заступниця начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення – начальниця відділу медичної експертизи виконавчої дирекції ФССУ Марина Біляєва розповіла на вебінарі для медичних працівників на тему медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

Зокрема, на відміну від паперових лікарняних, які можуть продовжуватись лікарем одноосібно до 15 календарних днів, медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть створювати самостійно терміном до 30 календарних днів.

Водночас, орієнтовний термін тимчасової непрацездатності у медичному висновку має відповідати стану пацієнта і медпротоколам.

«Формування медичного висновку, на підставі якого для працівників автоматично формується е-лікарняний, має бути обґрунтованим. Орієнтовні терміни непрацездатності пацієнта лікуючий лікар визначає індивідуально, виходячи зі стану людини, її супутніх хвороб, але з обов’язковим урахуванням медичних протоколів. Якщо пацієнт не одужає в орієнтовно визначений при огляді термін, лікар сформує новий медичний висновок і продовжить його непрацездатність. Самостійно він може це зробити до 30 днів, подальше підтвердження тимчасової непрацездатності потребує огляду лікарсько-консультативною комісією (ЛКК)», – говорить Марина Біляєва.

Крім того, видача «довгих» медичних висновків може сповільнити отримання матеріального забезпечення від ФССУ, оскільки е-лікарняний стає підставою для нарахування допомоги лише після завершення його дії.

«За кожним окремим медичним висновком формується окремий е-лікарняний. Якщо це е-лікарняний одразу на 30 днів, роботодавець зможе призначити своєму працівнику матеріальне забезпечення і запросити в Фонду кошти лише після завершення цих 30 днів. Тож доцільніше не формувати надто довгі медичні висновки, якщо для цього немає вагомих підстав», – зазначає Марина Біляєва.

Також створення довготривалих медичних висновків є фактором ризику їх автоматизованого відбору єдиною інформаційно-аналітичною системою ФССУ на перевірку.

Для паперових листків непрацездатності залишається чинною Інструкція про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затверджена наказом МОЗ № 455. Відповідно до її положень для паперових лікарняних передбачена видача листка непрацездатності терміном до 5 календарних днів. А загальний граничний строк самостійної видачі складає 15 днів, продовження листка непрацездатності до 30 днів проводиться лікуючим лікарем спільно із завідувачем відділення, а надалі – ЛКК.

Г. Галиць: “База даних документів з розслідування нещасних випадків та профзахворювань має наповнюватися своєчасно і в повному обсязі

Необхідно забезпечити своєчасне внесення до Бази даних документів з розслідування нещасних випадків та профзахворювань, зокрема карток за формою П-5. Таке завдання поставив в. о. начальника управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Георгій Галиць сьогодні, 15 липня, керівникам відділень під час наради в форматі Zoom з працівниками відділень.

Станом на 14.07 2021 відділення внесли до Бази даних 995 актів за формою Н-1/П про гострі професійні захворювання, які визнано пов’язаними з виробництвом. Разом з тим, карток обліку професійного захворювання (отруєння) за формою П-5 внесено лише 808, що становить 81%. В розрізі відділень в повному обсязі внесено лише в трьох – Обухівському, Вишгородському, Фастівському. Не внесено жодного в Києво-Святошинському та відділенні у м. Славутич. «Всі необхідні документи мають бути внесені не пізніше трьох робочих днів з моменту їх надходження та реєстрації у відділеннях управління», – підсумував Г. Галиць.