Чи обов’язково формувати додаток 4ДФ до Розрахунку, якщо працівники у відпустці без збереження зарплати?
Це питання часто виникає у бухгалтерів, особливо коли на підприємстві тимчасово призупинені нарахування зарплати.
Відповідно до підпункту «б» пункту 176.2 Податкового кодексу України (ПКУ) особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового місяця, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, до контролюючого органу за основним місцем обліку.
Водночас, пунктом 2 розд. ІІ Порядку заповнення розрахунку, затвердженого наказом Мінфіну від 13.01.2015 № 4 визначено, що Розрахунок (форма об’єднаної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ) подається незалежно від того, виплачує чи не виплачує доходи платникам податку податковий агент та незалежно від того чи виплачені платником єдиного внеску суми такого внеску фактично після їх нарахування до сплати протягом звітного періоду.
Згідно з п.п. 1 п. 4 розд. ІV Порядку відомості щодо чисельності працівників відображаються у додатку 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» до Розрахунку, зокрема, у рядку 4 навпроти напису «Працювало за трудовими договорами (контрактами)» – проставляється кількість працівників, що працюють за трудовими договорами (контрактами) у звітному періоді, по яких здійснюється нараховування доходу за ознакою «101».
Відповідно до п. 2.1 розд. 2 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 № 286 із змінами та доповненнями в облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані працівники, які уклали письмово трудовий договір (контракт) і виконували постійну, тимчасову або сезонну роботу один день і більше, а також власники підприємства, якщо, крім доходу, вони отримували заробітну плату на цьому підприємстві.
Таким чином, якщо всі працівники підприємства протягом звітного місяця перебували у відпустці без збереження заробітної плати, і їм не було нараховано доходу, то додаток 4ДФ до Розрахунку не формується та не подається. Це відповідає вимогам п.п. «б» п. 176.2 ПКУ та п. 4 розд. IV Порядку, затвердженого наказом Мінфіну № 4.
Матеріали за посиланням:
https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/897115.html
ГУ ДПС у Київській області
Новини ДПС:
Перевірки автошкіл: низка підприємств оштрафовані за розрахунки без використання РРО
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvlqMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f